11 ontdekkingen over eyetracking

11 eyetracking tipsEen onderzoek van Eyetrack III heeft een aantal ontdekkingen opgeleverd die interessant genoeg zijn om te gebruiken bij website ontwikkeling. Hier volgen 11 tips als het op eyetracking aankomt. Eyetracking is datgene wat er gebeurd met de ogen als een bezoeker op een website komt, waar wordt naar gekeken?

1. Bij de eerste keer op de website komen worden de ogen naar overheersende titels getrokken

2. Kleinere content zorgt voor bevordering van het gerichter lezen terwijl grotere content zorgt voor een meer scannend lezen.

3. Een titel trekt de aandacht van een bezoeker voor minder dan 1 seconde.

4. Titels, met name als ze wat langer zijn moeten het hebben van de eerste paar woorden om de aandacht te trekken.

5. Navigatie die geplaatst is bovenaan een website wordt het best bekeken.

6. Kortere paragrafen lijken beter gelezen te worden dan langere paragrafen

7. Advertenties bovenaan en aan de linkerkant trekken de meeste aandacht.

8. Grotere advertenties hebben de beste kans om gezien te worden.

9. Advertenties die zo dicht mogelijk bij gewone inhoud staan worden beter gezien.

10. Hoe groter het plaatje, hoe lannger een bezoeker kijkt.

11. Schone en heldere gezichten trekken extra aandacht van de bezoeker.

Hopelijk kun je er wat mee, door zaken uit dit rijtje toe te passen op je website. Succes!

1 Reactie

Een reactie achterlaten

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *