Juffrouw zonder zorgen, een nieuw webdesign

Ook al functioneert je website nog goed, soms moet je gewoon weer eens vernieuwen. Zeker als je een webwinkel hebt en allerlei nieuwe functionaliteiten wilt gaan uitproberen. De website van Els en Robbie van Herwerden uit Haarlem, Juffrouw Zonder Zorgen, (heerlijk zo’n naam trouwens) moest dus aangepakt gaan worden en weer helemaal voldoen aan de wensen van deze tijd.

CC-webdesign

“Ze heeft goed naar onze wensen geluisterd.”

Hiervoor werd Caroline Treffers van CC-webdesign wederom in de arm genomen. Zij had het vorige design ook gemaakt. Els en Robbie vertellen: “Met haar verloopt het proces prima. Het ontwerp dat zij heeft gemaakt past helemaal bij ons en ze heeft goed naar onze wensen geluisterd.”

juffrouwzonderzorgen.nl nieuwe website

Moeizaam kan ook

“Dat dit ook wel eens wat moeizamer verloopt hebben ze echter ook ervaren: “Het hele proces bij One Stop Webshop gaat allemaal een stuk moeizamer. Onze vorige webshop liep ook bij hen, vroeger waren ze een klein bedrijf en werd je beter geholpen. Ze nemen nu veel te veel hooi op hun vork. Dit resulteert in slechte telefonische communicatie en afspraken die niet worden nagekomen. Het heeft uiteindelijk 6 maanden geduurd voordat de site online was.”

Duidelijke afspraken maken

“Kijk goed naar de doelgroep die je wilt bereiken en pas daar je site op aan.”

Nu is het voor iedere webwinkelier wel eens goed om af en toe een stapje achteruit te zetten en alle zaken eens opnieuw te bekijken. Belangrijke aspecten als je aan de slag gaat met een vernieuwingsproces is volgens beiden: “Kijk goed naar de doelgroep die je wilt bereiken en pas daar je site op aan. En maak met iedereen duidelijke afspraken en zet alles op papier zodat je hier later op terug kan komen.”

Zorg dat je je onderscheidt

Als webwinkel heb je het wellicht nog moeilijker dan als ‘gewone’ winkel. Dit komt natuurlijk door de vluchtigheid van het medium. Maar er zijn wel zaken waar je het verschil toch kunt maken: “Zorg dat je een fantastische klantenservice hebt en dat je met zorg je pakketten verstuurd. Het is moeilijk om via internet klanten aan je te binden. Dit kan je alleen maar doen als je je onderscheid als bedrijf.”

3 Reacties

  1. Blijkt dat ze nu ineens wel één zorg erbij hebben 😉
    (geen linkje)
    http://www.juffrouwzonderzorgen.nl/

    Maare de Juffrouw site ziet er erg lekker uit!
    Al denk ik dat het lettertype een beetje aan de kleine kant is op sommige plekken, zeker als je bij de product beschrijvingen kijkt (webshop)

    Maar mooi gedaan!
    Zeker voor iemand die het allemaal op een niet officiële manier geleerd heeft, juist van deze groep mensen-/bedrijven zie je vaak een hoop werk waardoor ze minder gewild en geaccepteerd worden binnen deze branche.
    Maar hier is niet veel op aan te merken, dus is het ook wel eens fijn dat je resultaat ziet waar wel over gesproken mag worden.

Een reactie achterlaten

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *