Sitecheck: De Vegetarier.nl

Met veel bombarie werd de site ‘devegetarier.nl‘ afgelopen week gelanceerd. Een paar dagen voordat de site de lucht in ging werden de persberichten verstuurd. Alleen toen kon je de site nog niet ‘live’ bekijken. Dat kon vanaf afgelopen donderdag en toen ging ik eens kijken op de site of er nog zaken te leren zijn die je kan toepassen op je eigen site.

de vegetarier.nl een website voor mensen die geen vlees eten

De website is fraai vormgegeven en heeft een duidelijk menu. De kleurstelling is fris en associeert aan de pompoen die blijkbaar symbool staat voor de vegetarier, aangezien deze ook weer als favicon gebruikt wordt.

Wat heel handig is, is de prominente plaatsing van het lidmaatschap aanmeldingsformulier. Wanneer mensen de site bezoeken is dat een trekker, mensen worden ook nog eens graag lid van een dergelijke communitie en de vele extra’s die worden beloofd maken dit aantrekkelijk.

Voor de eigenaars van de site is het een prima marketinginstrument om ook in de toekomst hun producten aan de man te brengen.

Een van die producten waarmee nu al een slag gemaakt is, getuige het feit dat er 11.000 boeken verkocht zijn, is het boek wat prominent op de voorpagina staat. Eigenlijk de set boeken. Heel handig wordt de gebruiker voor de keuze gesteld. Niet tussen het wel of niet kopen van een boek, maar tussen het dunne boek, het dikke boek, of meteen maar de hele set. Dat is een goede marketingtruc lijkt me.

Bij eten kunnen veel plaatjes worden gebruikt. Jammer is dat echt mooie plaatjes niet in het eerste venster staan (boven de vouw). Deze zijn samen met een interview, onder de vouw te zien, je moet er voor scrollen.En dit vormt toch een belangrijk deel van de content.

De onderste helft van de indexpagina devegetarier.nl

Ook de meest recente blogs en nieuwsberichten staan wat weggefrommeld. Dat moet toch wat prominenter.

De boekenplank is een onderdeel waar je boeken kunt kopen, of beter gezegd, je wordt doorverwezen naar een site waar je de boeken kunt bestellen. Waarom dit niet geintegreerd is in de site is me wat onduidelijk. Wellicht iets voor de toekomst.

De vegetarier.nl moet een grote site worden. De potentie is zeker aanwezig. Maar er moet ook werk verzet worden. Zeker in het begin. Het scheelt dat er aandacht komt omdat een bekende Nederlander er aan werkt, maar de bezoekers moeten op de content afkomen.

En die dagelijks toegevoegde content kan misschien wat meer de voorpagina bepalen.
Wat vind jij van deze website?

1 Reactie

Een reactie achterlaten

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *